Tarnów tel.: 14 633 05 96 Gorlice tel.: 18 353 04 19 Myślenice tel.: 12 272 65 95 Mielec tel.: 17 779 87 98
poniedziałek-piątek: 08:00-17:00
sobota: 08:00-13:00

Montaż instalacji gazowych



Opis instalacji LPG



I generacja LPG
I generacja LPG
W tych systemach gaz w fazie ciekłej ze zbiornika gazu poprzez wielozawór dostaje się do nowoczesnego reduktora-parownika. Po odparowaniu (przejściu do fazy lotnej) gaz dostaje się poprzez ręczny stałowartościowy regulator dawki gazu (register) do miksera. Powstała w mikserze mieszanka powietrzno-gazowa dostaje się do kolektora ssącego skąd poprzez zawory ssące dostaje się do cylindra. Systemy te są stosowane w pojazdach nie wyposażonych w sondę Lambda i katalizator- głównie pojazdy gaźnikowe.
1. zawór tankowania 5. elektrozawór benzynowy 2. wielozawór 6. reduktor zintegrowany 3. zbiornik gazowy 7. attuazor 4. centralka 8. mikser

II generacja LPG
II generacja LPG
W tych systemach gaz w fazie ciekłej ze zbiornika gazu poprzez wielozawór dostaje się do nowoczesnego reduktora-parownika. Po odparowaniu (przejściu do fazy lotnej) gaz dostaje się poprzez regulator dawki gazu (attuator) do miksera. Sterowanie ilością podawanego gazu odbywa się za pomocą elektronicznego układu sterującego który decyduje o składzie mieszanki powietrzno-gazowej na podstawie odczytu oryginalnych czujników znajdujących się na silniku. Powstała w mikserze mieszanka powietrzno-gazowa dostaje się do kolektora ssącego skąd poprzez zawory ssące dostaje się do cylindra. Systemy te są stosowane w pojazdach wyposażonych w sondę Lambda i katalizator. W pojazdach tych nie wolno stosować systemów I generacji ponieważ grozi to uszkodzeniem katalizatora.

III generacja LPG
Instalacje tej klasy przeznaczone są do instalowania w samochodach z wielopunktowym wtryskiem paliwa. W rozwiązaniu tym mieszanka paliwowo-powietrzna powstaje tuż przed zaworem ssącym. W zależności od ilości powietrza napływającego do cylindra w okolice zaworu ssącego podawana jest przez wtryskiwacz benzyny ściśle określona ilość paliwa. Podstawowym wyznacznikiem instalacji gazowych do wtrysku wielopunktowego jest zachowanie zbliżonego do oryginalnego, miejsca powstawania mieszanki gazowo-powietrznej. Ponadto gaz powinien być podawany przez wtryskiwać o podobnej charakterystyce do wtryskiwacza benzyny.

IV generacja LPG – VSI
IV generacja LPG
Sekwencyjny wtrysk fazy lotnej LPG, VSI, zapewnia własności jazdy porównywalne z zasilaniem benzynowym czyli zgodne z założeniami producenta pojazdu. Gaz płynny doprowadzony jest do reduktora za pośrednictwem zintegrowanego z nim elektrozaworu gazowego. Po zredukowaniu ciśnienia gazu i przejściu w fazę lotną gaz trafia do modułu filtrującego. Moduł ten odpowiedzialny jest za dokładne oczyszczenie gazu z cząstek stałych. Wstępne oczyszczanie gazu odbyło się w elektrozaworze. Dodatkowo moduł ten wyposażony jest w czujnik ciśnienia gazu i czujnik temperatury gazu. Po wyjściu z modułu sterującego pod stałym nadciśnieniem 2 barów gaz dostaje się do listwy z osadzonymi wtryskiwaczami .

Z wtryskiwaczy kontrolowanych przez sterownik gaz doprowadzany jest w bezpośrednie pobliże zaworów dolotowych. Na uwagę zasługuje fakt, że dawka gazu dla każdego cylindra determinowana jest przez kontroler wtrysku benzynowego. Dlatego też nie ma potrzeby stosowania emulatorów systemu OBD, a parametry pracy silnika są bardzo zbliżone do zasilania benzynowego w całym zakresie obrotowym.

Na co możesz liczyć używając systemu VSI:
  • nie ma odczuwalnej różnicy pomiędzy zasilaniem gazowym i benzynowym,
  • samochód nie wymaga szczególnej opieki poza okresową wymianą filtra gazowego,
  • nie ma ryzyka cofnięcia się płomienia w układzie dolotowym,
  • strata mocy rzędu 2% przy zasilaniu gazowym jest praktycznie nieodczuwalna dla użytkownika,
  • przyspieszenie pojazdu zbliżone jest do zasilania benzynowego,
  • emisja szkodliwych dla zdrowia składników spalin jest wyraźnie mniejsza,
  • system poinformuje Cię o wyczerpaniu gazu i przełączy zasilanie na benzynowe.


Instalacja LPG do samochodów ciężarowych z silnikiem Diesla (dotyczy kategorii N2, M2, M3)


Zdjecie instalacji Gazo-Diesel'a System podwójnego paliwa diesel-gaz do silników wysokoprężnych pozwala na pracę na mieszance oleju napędowego i gazu, osiągając znaczne oszczędności kosztów i zmniejszenie emisji dwutlenku węgla. Wyniki ekonomiczne i ochrona środowiska są ściśle zależne od ilości gazu dodanej do mieszanki powietrza / paliwa w celu poprawy procesu spalania. System wtrysku gazu wykorzystuje zaawansowany moduł komputera, który steruje przepływem gazu w najnowszych jak i starszych silnikach wysokoprężnych.
Niewielka ilość LPG jest wprowadzana do silnika za pośrednictwem systemu zasysania powietrza. Gaz ten działa jak katalizator w celu poprawy procesu spalania, zapewniając spalenie prawie całej ilość wtryskiwanego oleju napędowego. Większość silników Diesla ma sprawność spalania na poziomie 75-85%, a pozostała część oleju napędowego jest spalana w układzie wydechowym lub wydmuchana, jako czarny dym. Z „GAZO - DIESEL” sprawność spalania sięga 95-98%. Ten wzrost sprawności prowadzi do mniejszego zapotrzebowania na olej napędowy potrzebny do osiągnięcia takich samych osiągów, jak w przypadku silnika bez instalacji gazowej.


Zdjecie instalacji Gazo-Diesel'a Najważniejsze jest to, że system ten nie wymagana żadnej modyfikacja silnika, jest nieinwazyjny, działa całkowicie niezależnie od fabrycznego sterowania silnikiem. Jest prosty w montażu i może być dostrojony do indywidualnych potrzeb klienta.
W wyniku zwiększenia wydajności spalania oleju napędowego wtryskiwanego do komory spalania, mniej oleju jest potrzebne do przejechania każdego kilometra, w związku z tym zwiększa się zasięg pojazdu na jednym zbiorniku. Udokumentowane dowody wskazują na oszczędności paliwa rzędu 10-20% Nie wspominając już o wzroście mocy (do 30%), zapewniającemu lepsze osiągi i dynamikę pojazdu. Zmniejsza się też hałas jednostki napędowej oraz jej zużycie, a jazda staje się bardziej ekologiczna!
Przykładowo, przy spalaniu 35 L ON/100 km silnik pobiera:
  • 24L - ON/100 km
  • 8 L - LPG/100 km

Zdjecie instalacji Gazo-Diesel'a W skład zestawu wchodzą:
  • Elektroniczna jednostka sterująca,
  • Kompletna wiązka,
  • Przełącznik,
  • Czujnik spalania stukowego,
  • Czujnik temperatury spalin i powietrza dolotowego,
  • Czujnik płynu chłodzącego,
  • Reduktor,
  • Filtr fazy lotnej,
  • Wtryskiwacze,
  • Elektrozawór,
  • Rury miedziane z izolacją,
  • Przewody: gaz, woda, wtryskiwaczy itp.
  • Trójniki do przyłącza wody,
  • Wszystkie inne niezbędne akcesoria montażowe.
Kalkulator oszczędności:
Spalanie diesla litrów/100km
Cena litra ON
Cena LPG
Koszt przy spalaniu samego Diesla na 1000 km:
Koszt przy spalaniu mieszanki Diesel/LPG na 1000 km:
Różnica kosztów na 1000 km:

Zbiorniki



Oferujemy Państwu doskonałe zbiorniki LPG firmy STAKO.

Zbiornik gazu służy do magazynowania paliwa gazowego. Wykonany jest z wysokojakościowej stali w kształcie cylindra lub torusa. Każdy zbiornik poddawany jest testom wytrzymałościowym i zaopatrzony jest w certyfikat ważności na 10 lat. Zbiornik standardowo jest również wyposażony w kołnierz, do którego mocowany jest osprzęt zbiornika (wielozawór, lub wielozawór z obudow±). Zbiorniki wykonuje się w klasie 1. Ciśnienie obliczeniowe i próbne: 3000 kPa. Ciśnienie robocze: max 2000 kPa.

Rodzaje zbiorników:

Zbiornik toroidalny Zbiorniki toroidalne LPG
Zbiorniki przeznaczone do magazynowania gazu płynnego LPG mające zastosowanie w pojazdach mechanicznych. Produkowane w odmianach z głowicą zewnętrzną oraz wewnętrzną. Bezpieczne w eksploatacji. Wszystkie produkowane zbiorniki spełniają wymagania Regulaminu 67 R 01 ONZ.



Zbiornik cylindryczny Zbiorniki cylindryczne LPG
Zbiorniki walcowe przeznaczone do pojazdów samochodowych zasilanych gazem płynnym LPG. Łatwe w montażu i bezpieczne w eksploatacji. Na wszelkie produkowane przez naszą firmę zbiorniki, zarówno walcowe jak i toroidalne, posiadamy odpowiednie hom toroidalne zewnętrze, walcowe.



Jaki zbiornik ?
Do wyboru są dwa rodzaje zbiorników: w kształcie walca i toroidalny (montowany zamiast koła zapasowego), które występują w wielu rozmiarach. Wybór zależy od sposobu użytkowania pojazdu, a zwłaszcza bagażnika. Zbiornik toroidalny nie zmienia funkcjonalność, ale zabiera miejsce koła zapasowego.
Można zamiast niego wozić zestaw naprawczy.

Formalności po montażu
Montaż instalacji gazowej należy zgłosić we właściwym Wydziale Komunikacji. Mamy na to 30 dni, a w razie przekroczenia tego terminu możemy mieć poważne kłopoty podczas kontroli drogowej.
Do zgłoszenia oprócz dokumentu tożsamości, dowodu rejestracyjnego i karty pojazdu niezbędne są dokumenty wydane przez warsztat montujący instalację gazową:
- wyciąg ze świadectwa homologacji instalacji zasilania gazem,
- atest na zbiornik - wystawiony przez producenta potwierdzający dopuszczenie do eksploatacji zbiornika przez Transportowy Dozór Techniczny,
- faktura za wykonaną usługę (zawiera nr nadwozia oraz numer rejestracyjny pojazdu.
Pamiętajmy, że pojazd wyposażony w instalację gazową podlega corocznemu obowiązkowemu przeglądowi technicznemu (niezależnie od wieku pojazdu).
Jeżeli auto posiada ubezpieczenie Auto Casco warto zmodyfikować polisę, bo montaż instalacji podwyższa wartość pojazdu.

Dowiedz się więcej o zbiornikach na stronach producentów:
» Grodkowskie Zakłady Wyrobów Metalowych S.A. - zbiorniki


Poproś o wycenę instalacji


KOSZT INSTALACJI LPG
Aby ułatwić Państwu dobór odpowiedniej instalacji LPG do Państwa samochodu i określenia szacunkowej wartości takiej instalacji, prosimy o wypełnienie poniższego formularza. Dane te zostaną przesłane do naszej firmy co pomoże naszym fachowcom na określenie Państwa potrzeb związanych z instalacją LPG.
Formularz wyceny instalacji LPG
Twój e-mail (*)
Imię i nazwisko (*)
Telefon (*)
Marka (*)
Model (*)
Pojemność silnika (*) cm3
Rok produkcji (*)
Moc KM
Ilość zaworów
Ilość cylindrów (*)
Typ silnika
Kolektor ssący
Nr VIN
Kod silnika (dla SGI)


Formularz duplikatu homologacji

W przypadku zagubienia "Poświadczenia wykonania i zbadania zbiornika gazu skroplonego do napędu pojazdów samochodowych", koniecznego do wykonania badania technicznego pojazdu prosimy o wypełnienie poniższego formularza. Więcej informacji mogą Państwo uzyskać pod numerem telefonu 603 554 089.

Wszystkie dane butli LPG, niezbędne do wypełnienia formularza znajdują się na zbiorniku. Wszelkie dodatkowe informacje dotyczące kosztów, płatności, terminu realizacji zostaną wysłane po wypełnieniu formularza.

Poniżej przedstawiamy zdjęcia tabliczki znamionowej zbiornika na, której umieszczone są dane niezbędne przy ubieganiu się o duplikat atestu na zbiornik.
Zbiornik lpg
Zbiornik walcowy
  • A - nazwa producenta;
  • B - nr fabryczny;
  • C - pojemność i rozmiar zbiornika (średnica);
  • D - nr homologacji oraz klasa zbiornika;
  • E - data produkcji (rok/misiąc);
  • F - rok ważności zbiornika
Zbiornik lpg
Zbiornik toroidalny (w koło)
  • A - nazwa producenta;
  • B - nr fabryczny;
  • C - pojemność zbiornika;
  • D - nr homologacji;
  • E - data produkcji (rok/misiąc);
  • F - rok ważności zbiornika
  • G - średnica zbiornika;
  • H - wysokość zbiornika;
  • I - klasa zbiornika;

Dane zbiornika:
Producent
Numer homologacji
Pojemność zbiornika
Numer zbiornika
Data produkcji
Dane klienta
Imię i nazwisko
Adres do wysyłki
Miasto z kodem pocztowym
Telefon
E-mail
Dodatkowe informacje Uwagi
Adres siedziby
Auto Gaz Siedlik
ul Krakowska 214
33-100 Tarnów
Biuro Obsługi Klienta
Tarnów Tel.: 14 633 05 96
Gorlice Tel.: 18 353 04 19
Myślenice Tel.: 12 272 65 95
Mielec Tel.: 17 7 798 798
Godziny otwarcia
poniedziałek-piątek:
08:00-17:00
sobota:
08:00-13:00
Wyślij wiadomość
Wyślij pytanie, a nasi eksperci odpowiedzą na nie w ciągu 24h